onsdag den 21. september 2011

Velkommen til!

Så har jeg en blog! Simpelthen.
Med krydsede fingre for at den bolivianske strøm- og internetforbindelse også kan holde til, at jeg får uploadet nogle blogindlæg (og ikke alt for mange gange går ned med et brag, når jeg skal til at trykke send – sådan som det allerede er sket med flere mails), kaster jeg mig altså ud i det: Bloggerens fagre nye verden.

Så velkommen ind på Bolivia-bloggen. Min plan er at bruge siden til at dele små og store historier om mine oplevelser og hverdagslivet i La Paz og omegn.

Jeg er på feltarbejde frem til midten af december, og kort fortalt er jeg her for at studere Bolivias demokratiske hverdagsliv. Jeg besøger blandt andet skoler, hvor indianske kvinder bliver uddannet i politiske og demokratiske rettigheder, og så studerer jeg de demonstrationer, blokader og propaganda, som findes til overflod på gader og stræder og i de nationale medier.

Jeg har allerede haft et par ufrivillige hjemmedage, fordi min bydel var blokeret af demonstranter. Og da jeg havde været her en halv dag, og sad og så en spansk tv-quiz sammen med min værts-mor, Yara, udbrød hun pludselig:
- Jeg elsker at se spansk tv! For der slipper man for alt det bolivianske propaganda-snak…

Og det er virkelig påfaldende, hvor mange politiske budskaber man konstant er omgivet af!
Som en velkomsthilsen får I derfor et billede af Bolivias – særdeles populære og upopulære – præsident, Evo Morales:

Evo Morales, den første indianske præsident i Sydamerika (2006-)


Kommenter og spørg endelig undervejs!

På gensyn – kærlig hilsen Ulla

1 kommentar:

  1. Fantastisk med en blog. Glæder mig til at se og høre mere - må jeg foreslå et interview med præsidenten eller probagandaministeren? Kærligst Erik

    SvarSlet